2012. szeptember 7., péntek

Vörösbabos saláta



Szeretem a salátát. Ebédre, vacsorára, sült husikhoz vagy egyszerűen csak úgy, magában. Ezt a vörösbabos salátát Nigellától lestem el, alighanem a Gyorsan valami finomat műsorából. Gyakran készítem, néha kicsit módosítok rajta, attól függően, hogy milyen hozzávalókat találok a hűtőben, kamrában. Az arányok nem a Nigella recept szerintiek, azt ugyanis nem jegyeztem meg, szóval az én ízlésemet tükrözik.

Hozzávalók (egy főre önmagában, vagy két személynek köretként)
  • 1 doboz vörös vesebab (400g)
  • 1 fej közepes lilahagyma
  • 2-3 közepes paradicsom
  • citrom- vagy limelé
  • olívaolaj
  • só, bors

Vesebabból én általában a Happy Frucht márkájút használom, de bármely másik márka terméke is tökéletes. A babot szűrőbe borítom, hideg vízzel gyorsan átöblítem, majd hagyom lecsöpögni.
A hagymát megpucolom, vékonyan felszeletelem. Tányérba teszem és meglocsolom egy fél citrom vagy lime (attól függ, melyik van itthon) levével. Ettől finomodik az erős hagyma íz.
A paradicsomokat megmosom, kicsumázom, és falatnyi darabokra vágom.
Salátás tálba teszem a babot, hagymát, paradicsomot. Sózom, borsózom. A sózással óvatosan, hiszen a konzervbab már látott sót.
Az egészet összekeverem, majd jöhet egy jókora löttyintés az olívaolajból.
Kicsit hagyom állni, hogy az ízek összeérjenek.
Leggyakrabban csak úgy magában eszem, de ha olyan kedvem van gyorsan pirítok egy-két szelet kenyeret mártogatni.

Változatok:
  • chilis vesebabot használok. Ettől fantasztikusan pikáns lesz a saláta. Csak azoknak ajánlom, akik nem ódzkodnak a csípős ételektől
  • egy fél (ha nagyon éhes vagyok egy egész) avokádót is a salátába keverek. Teljesen megváltoztatja a saláta ízét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése