2012. szeptember 1., szombat

Sajttorta pohárban

 


Ma barátok vacsoráztak nálunk. Desszertnek valami finomat, gyorsat és egyszerűt akartam, hiszen Emese baba mellett nem olyan egyszerű a készülődés.
A poharas desszert ötlete Jamie Olivertől, a sütés nélküli sajttorta recept alapja, pedig Nigella Lawsontól (Nigella Expressz - Finomat gyorsan) származik.

Hozzávalók (7 pohárhoz)
  • 140 g Győri Édes kókuszos Zabfalatok
  • 75 g vaj
  • 500 g mascarpone (vagy más krémsajt)
  • 90 g porcukor
  • 2 tk. vanília-kivonat
  • 1 tk. citromlé
  • 450 ml tejszín
  • tetszőleges hozzávaló (gyümölcs, lekvár, fahéj, stb.)

A kekszet robotgépben morzsásra töröm. Közben a vajat mikróban megolvasztom.
Régen teljesen megolvasztottam, majd hagytam langyosra hűlni. Ma már egy kicsit macerásabb módszert használok, igaz csak abban az esetben, ha a sütés nélküli sajttortát készítem.
A vajat néhány (10-15) másodpercig melegítem. Ekkor egy része már folyós, míg a másik része még viszonylag keményebb. Kanállal addig kevergetem, amíg egy homogén, krémes vajmasszát nem kapok. (Persze nem kötelező így csinálni, ez csak az én szokásom.)
A vajat a kekszmorzsához keverem, majd addig járatom a robotgépet, amíg olyan állaga nem lesz, mint a vizes homoknak.

A masszát szétosztom a poharakba, majd ujjal finoman elegyengetem bennük úgy, hogy a széleknél egy kis pereme legyen a tésztának.

A mascarponét a porcukorral, vaníliával és a citromlével habosra keverem.
A hideg tejszínt lágy habbá verem, majd óvatosan a krémsajtos keverékbe forgatom.

Két-két kanál krémet kanalazok a poharakba, majd jöhet a tetszőleges hozzávaló. Nálunk ez szinte mindig fahéj, de gyümölccsel (eper, málna, szeder, stb.) vagy valamilyen finom lekvárral is érdemes kipróbálni. A fahéjas-szedres változat is isteni.
A maradék krémből még pont egy-egy kanállal jut mindegyik pohárba. A tetejét finoman meghintem fahéjjal vagy gyümölccsel díszítem.

Fogyasztásig a hűtőben tárolom őket. Az a jó, ha legalább három órát hűsölnek, hadd érjenek össze az ízek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése