2013. június 20., csütörtök

Friss káposztasaláta


Ez az a saláta, amivel eddig csak édesanyám konyhájában találkoztam. Nagyon szeretem, ezért kezdetben gyakran rendeltem étteremben is, de soha nem azt kaptam, amit vártam. Mindig olyan íze volt, mint a télire eltett, csalamádés-ecetes káposztának, ami nem a szívem csücske. Pedig a friss káposztasaláta lényege, hogy friss káposztából készül, és az íze is friss.
A megadott mennyiségeken senki ne lepődjön meg, ugyanis saláta receptet nem egyszerű feljegyezni. Hiszen a legtöbb hozzávaló mögött az állna, hogy mennyiség ízlés szerint. Ezzel viszont nem sokra megy az, aki még soha nem evett édesanyám káposztasalátájából. Múlt héten születésnapi parti volt nálunk, akkor írtam össze a hozzávalók mennyiségét. Az adag 8 fős volt, elsőre érdemes kisebb mennyiséggel próbálkozni.

Hozzávalók (8 főre)
  • kb. 1,5 kg friss fejes káposzta
  • 1 dl víz
  • 1,5 ek só
  • 3-4 csavarásnyi frissen őrölt bors
  • 10-12 ml 10%-os ecet
  • 30 ml olaj

A káposztát megszabadítom a külső, sérült leveleitől. Felnegyedelem, és kivágom a torzsáját. Gyaluval vagy géppel finomra aprítom, és egy jókora tálba szórom. Salátakészítésnél fontos, hogy méretes tálat használjunk, mert így könnyebb összeforgatni a hozzávalókat, és nem izgulunk azon, hogy mi potyog mellé.
A káposztát sózom - kicsit összenyomkodom - majd jöhet rá az összes többi hozzávaló. Jól összekeverem, kóstolom. A végeredmény kb. 10-15 perc múlva érződik igazán. Akkor jó a saláta, ha nem száraz, hanem finoman olajos - könnyen csúszik az ételünk mellett. Ilyenkor érdemes még sózni, olajozni vagy éppen ecetezni, ha szükséges. Amennyiben túl ecetes lenne a saláta, vízzel finomítsunk rajta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése