2013. március 17., vasárnap

Bébi polip fokhagymás olajban


Valahol, talán a blog-ismertetőmben azt írtam, hogy a hagyományos, házias és erdélyi ízek nagy kedvelője vagyok. Na ez az étel se nem hagyományos, se nem erdélyi, de mivel a férjem nagy kedvence, elég gyakran készítem. A nővérem és a sógorom is szívesen fogyasztja, de a család összes többi tagja undorodva elhúzza a száját, már attól is, ha csak szóba kerül. Pedig érdemes kipróbálni, mert a férjem se mindig szerette a tengeri herkentyűket. Amikor megismertem, ő is minden ilyenre elhúzta a száját. Jó pár évvel ezelőtt Santorinin nyaraltunk, és egyszer én rendeltem az ebédet: grillezett rákot, tintahalat, tengeri halakat. Az én drágámnak nem volt választási lehetősége, kénytelen volt megenni. Aztán annyira rákapott az ízére, hogy a nászutunkon már ő kereste a tengeri finomságokat, köztük a polipot is.
A bébi polip nem olcsó mulatság, de a Tescoban elég gyakran látok viszonylag olcsón.
Noha konyhakészként árulják, én azért nem csak átmosom, hanem mindegyik fejét rendesen átvizsgálom, hogy biztosan rendesen megtisztították-e.

Hozzávalók (2 fő részére)

  • kb. 500 - 600 g konyhakész bébi polip
  • 2 ek. citromlé
  • 3 + 3 ek. olivaolaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • só, bors ízlés szerint
  • nagy csokor petrezselyemzöld
  • 1 citrom a tálaláshoz

A megtisztított, megmosott polipot kis időre szűrőbe teszem, hogy lecsepegtessem róla a vizet. Miután ez megtörtént, tálba öntöm, meglocsolom a citromlével, 3 evőkanálnyi olivaolajjal, sózom, borsozom és fokhagymanyomóval rápasszírozok 3 gerezd fokhagymát. Fél - egy órán át pihentetem.
Az idő letelte után egy mély serpenyőt magas lángon felforrósítok, és páclevével együtt beleöntöm a polipot, amit még egyszer jól megborsozok. Fedő alatt, magas lángon, néha megkeverve jó 6-7 percig sütöm a polipocskákat. Az idő felénél hozzáadom az apróra vágott petrezselyemzöldet, amiből néhány csipetnyit "kilopok". Az idő letelte után leveszem a fedőt, és továbbra is magas lángon elforralom a kiengedett főzőlevet. Közben a félretett petrezselyemzöldet pohárba teszem, meglocsolom a maradék három evőkanál olivaolajjal, és hozzányomok még egy gerezd fokhagymát.
Amikor már szinte az egész főzőlé elforrt, tálra szedem az ételt, és rálocsolom a petrezselymes-fokhagymás olajat.
Mi magában, fehér kenyérrel szeretjük a legjobban ezt az ételt, de fogyaszthatjuk zöldsalátával is.

Megjegyzés: ma (2013.09.29) kaptam ehhez a recepthez egy hozzászólást. Sajnos a receptet kipróbálónak nem ízlett a végeredmény, amit igazán sajnálok. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy ezek az én receptjeim, nem tudom garantálni, hogy mindenkinek ízleni fognak.
Azért rákérdeztem a férjemnél, hogy biztosan jó-e? Ő megnyugtatott, de a hozzászólás nem hagyott nyugodni. Utánanéztem a neten más bébi polip recepteknek is, hátha az én sütési időmmel van a gond. 5-10 percnél hosszabb időt sehol nem találtam, így nem ott a hiba.
Sajnos a hozzászóló nem tért ki arra, hogy mi is volt pontosan a gond (pedig örülnék neki), de azért annyit hozzátennék, hogy a polipból sütés után sem lesz libacomb. Az íze továbbra is erőteljes, halas, tengeri herkentyűs lesz - ezen az olaj, fokhagyma és petrezselyemzöld csak finomítani tud.



4 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik a recept, kipróbálom. A családom van oly elvetemült, hogy megegye e puhatestűt :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem ízleni fog! Én gyakran szoktam garnélarákot vagy megpucolt királyrákot is így készíteni. De azokat nem sütöm ennyi ideig, csak 3-4 percig, amíg gyönyörű rózsszínűek nem lesznek.

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem, isteni finom. Garnélát is sütöttem ugyanígy. Az olivaolajjal, sóval kikevert fokhagymát ismertem egy olasz batrátunktól, de petrezselyemmel bolondítva még jobb. Köszönöm: Kata

    VálaszTörlés
  4. Nagyon örülök, hogy sikerült jó ötletet, receptet adnom! Tündi

    VálaszTörlés