2012. szeptember 27., csütörtök

Kókuszos-limeos keksz

 


Szeretem a kekszet. Szinte bármikor megenném, de csak akkor, ha házi. Amikor Emese babát vártam hosszú ideig rá se bírtam nézni az édességre. Az utolsó hetekben azonban állandóan csak kekszet ettem volna, de boltit akkor sem voltam hajlandó venni. Akkor határoztam el, hogy én bizony minden héten kekszet fogok sütni. Most jött el az idő, hogy a tettek mezejére lépjek, szóval ne lepődjetek meg, ha mostantól gyakori vendég lesz a blogon a keksz. Van itthon egy igen sokat használt, de még mindig gyönyörű kekszes dobozom (szicíliai nászutunkon kaptam a férjemtől), azt szándékozom minden héten megtölteni valami finomsággal.
A kókusz és a lime nagy kedvencem, ezért esett a választásom erre az omlós, vajas kekszre.

Hozzávalók (kb. 60 db)
  • 20 dkg liszt
  • 17 dkg kókuszreszelék
  • 15 dkg porcukor
  • csipet só
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 3 lime reszelt héja
  • 25 dkg hideg vaj
  • 2 tojássárgája

 A vajas tészta összeállításához a késes robotgépemet használom. Ha nincs otthon ilyenetek, akkor lehetőség szerint hideg kézzel, gyorsan kell összedolgozni a tésztát. Máskülönben a vaj megolvad, és nem lesz omlós a keksz.
A száraz hozzávalókat a gépbe szórom, és néhány fordulattal összekeverem őket. Hozzáadom a kockára vágott vajat és a két tojás sárgáját. Addig járatom a gépet, amíg a tészta össze nem áll (1-2 perc).
A tésztát alufóliára borítom, kézzel gyorsan ellaposítom kicsit (hogy könnyebben hűljön), majd mehet a hűtőbe pár órára, de akár egész éjszakára is. Akkor sem történik semmi, ha 1-2 napot áll a hűtőben.
A sütőt 180 fokra melegítem. Egy-két tepsibe sütőpapírt helyezek.
Csak ezek után veszem elő a tésztát a hűtőből. Megfelezem. Azt a felét, amivel éppen nem dolgozok máris visszateszem a hűtőbe, majd annak is eljön az ideje, ha már az első adagot kisütöttem.
A tésztából üveggolyónál kicsit nagyobb golyókat formálok, amiket egymástól 1,5-2 cm-re a tepsikbe rakosgatok. A golyókat hideg vízbe mártott villával kicsit lelapítom, és máris mehetnek a sütőbe.
A középső rácson 8-10 perc alatt készre sütöm őket, de érdemes oda-oda lesni, mert pillanatok alatt megpirulnak.
A tepsiben hagyjuk őket langyosra hűlni, csak utána szedjük tálcára a kekszeket.
Miután teljesen kihűltek jól záródó dobozba rakosgatjuk őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése