2013. február 19., kedd

Ketchupos hús


A férjem pénteken kitalálta, hogy sült oldalas legyen a vacsora. Elő is vette a fagyasztóból a húst, majd, mint aki jól végezte dolgát, elment dolgozni. Délután, amikor eljött a sütés ideje, kiderült, hogy az oldalas, az bizony egy szép nagy - majd másfél kilós - darab tarja. Jött az elmélkedés, hogy mi legyen, hiszen se időnk, se kedvünk nem volt hosszasan pepecselni az étellel, ráadásul én mindig szűk keresztmetszet vagyok a húsos ételeknél: csak a szaftos húst eszem meg másnaposan, a sülteket nem.
Hirtelen eszembe jutott Stahl Judit ketchupos húsa, és már meg is volt a megoldás. Az általunk használt verzió némileg lightosabb, mint a szakácskönyvben talált: nem füstölt, hanem sima sajtot használunk, és az angolszalonnát is elhagyjuk. Az étel így is tökéletes: finom, omlós, szaftos. Vendégvárónak is fantasztikus, főleg ha nem akarunk az előkészületekkel vacakolni. Ráadásul nagyon egyszerű elkészíteni, a mostani vacsoránk teljes egészében a férjem műve!

Hozzávalók (4 fő részére)
  • 8 szelet ujjnyi vastag tarja (vagy kiklopfolt, csontos disznókaraj)
  • 1 szép szál, puha parasztkolbász - vagy házikolbász
  • 30 dkg sajt
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 1/2 dl ketchup
  • 5 dl főzőtejszín
  • só, bors
  • kevés olaj

A recept szerint a római tálat jó 20 percre vízbe áztatjuk. Az én római tálam a padláson van, és eszembe se jutott lehozni, helyette Pataki tálat használtam, ami nekem belülről bevonatos, ezért nem is szoktam beáztatni. Akkor se essünk kétségbe, ha nincs ilyenünk. Bármilyen hőálló tálat használhatunk.
A húst (a tarját nem szoktam klopfolni) sózom, borsozom. A kolbászt felkarikázom. A hagymát megpucolom, vékonyan felszeletelem. Lereszelem a sajtot - semmi baj nem történik akkor, ha a hűtőben csak 20 dekányit találunk, a hús ugyanolyan finom lesz, mint a 30 dkg-val.
Egy keverőkancsóba összekeverem a ketchupot a tejszínnel, és már csak össze kell állítani az ételt.
A sütőtál aljába kevés olajat (1-2 evőkanálnyi) löttyintek. Belehelyezem a hússzeletek felét, majd rászórom a hagyma, kolbász, sajt felét, és rásimítom a ketchupos-tejszín felét. Ezt követi a második réteg, ugyanebben a sorrendben.
A tálat lefedem, majd a hideg sütőbe helyezem, amit azonnal 200 fokra állítok.
Ezt követően 1 és 3/4 óráig teszem a dolgom, vagy pihenek - ahogy éppen alakul. Az idő letelte után leveszem a fedőt, és még 15 percig pirítom a húst.
Szerintem rizzsel a legfinomabb, de tört burgonyával is próbáltuk már.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése