2012. október 3., szerda

Sült lazac


Tegnap Emese nyűgös volt, ezért valami egyszerűt terveztem ebédre. Olyat, amivel gyorsan végzek, és utána mehet a játék. Sült lazac lett volna kenyérrel. Aztán édesanyám rám telefonált, hogy valószínű kiugrik hozzánk babázni. Gyorsan előkaptam még egy adag lazacot a fagyasztóból, és agyalni kezdtem a köreten is. Valami nem túl erőteljes, de nem is teljesen semleges ízű köreten gondolkoztam, így jutottam el a brokkolis krumplipüréhez. Végül anya nem tudott jönni (meg is látszik, mert miközben Emesét szórakoztattam a brokkoli túlfőtt, a püré, pedig túl híg lett), de ettől függetlenül az ebéd nagyon finomra sikeredett. Anyukám, miről maradtál le:)

A lazac elkészítése igen egyszerű, a nővérkémtől tanultam. Friss vagy fagyasztott lazacból is tökéletes.

Hozzávalók
  • fejenként 2 db lazac szelet (lehetőség szerint 1,5-2 ujjnyi vastag szeletek)
  • bors
  • vaj

A halat, ha frissen veszem, gyorsan megszabadítom a bőrétől és a szálkáktól. Utóbbi igen egyszerű, a rostokkal ellentétes irányban végigsimítok a lazacon, és egyből érezni lehet a szálkákat. Azokat kézzel vagy húscsipesszel kihúzom, nincsen sok, mindössze pár darab.
A fagyasztott lazacnál nincs ilyen gondom, mert már eleve konyhakészen fagyasztom le, de szerintem a bolti fagyasztott is konyhakész állapotban van. Nem szeretem mikróban kiolvasztani. Inkább kiveszem időben, vagy meleg vizet engedek rá.
A halat megmosom, és szitába téve hagyom lecsöpögni.

A sütőt 250 fokra (az enyém nem légkeveréses) előmelegítem, egy tepsibe sütőpapírt helyezek.

Amikor a sütő eléri a kívánt hőfokot a lazacszeleteket megsózom, megborsózom, majd a tepsibe rakosgatom. Mindegyik szeletre mogyorónyi vajat helyezek. Mehetnek a sütő középső rácsára, ahol 15-20 perc alatt gyönyörű rózsaszínre sülnek. Tovább nem szabad hagyni, mert a lazac kiszárad, és akkor akár cipőtalpat is rágcsálhatnánk a drága hal helyett.

Amennyiben vékonyabb lazacszeleteket sikerül venni, rövidebb ideig tart a sütés is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése