2012. szeptember 7., péntek

Csokis piskóta mandulás csokimázzal

 
 

A sógorom holnap nyárbúcsúztató partit szervez a családnak és a barátoknak. Gondoltam meglepem őket egy kis sütivel, ami finom, de ugyanakkor gyorsan elkészíthető. Így még maradt időm ebédet főzni, Emese babával sétálni, sőt még a mosás is belefért.
A receptet "A kisalföld receptjei 8"-ban találtam, és csak egy picurkát módosítottam rajta. Megemeltem a kakaó mennyiségét, a vaníliacukrot vanília kivonatra, a diót pedig mandulára cseréltem. Ennek igen egyszerű oka van: a diót fel kellett volna aprítanom, a mandula viszont szeletelve ücsörgött a spájzban.

Hozzávalók egy 25x30cm-es tepsihez
  • 2 dl víz
  • 22 dkg vaj
  • 5 ek. holland kakaópor
  • 25 dkg liszt
  • 36 dkg kristálycukor
  • 1 csapott ek. szódabikarbóna
  • 1 dl natúr joghurt (= 1 doboz krémes Danone Activia)
  • 2 db tojás
  • 1 kávéskanál vanília kivonat

A sütőt 200 fokra előmelegítem. A tepsit sütőpapírral kibélelem.

A vizet, vajat és az átszitált kakaóport közepes lángon összeforralom. Nem kell hosszan forralni, éppen csak bugyogjon egy-két percig.
Közben egy tálban összekeverem a lisztet, cukrot és a szódabikarbónát. A közepébe kanállal egy kis mélyedést csinálok.
A joghurtot, a két tojást és a vanília kivonatot mérőpohárba öntöm (bármilyen tányér, pohár, stb. is tökéletes erre a célra) és kézi habverővel gyorsan simára keverem.
A forró kakaós "krémet" a lisztes keverékhez öntöm, és fém kanállal összeforgatom. Fura kinézetű masszát kapok, de nem kell megijedni, amint összedolgozzuk a joghurtos keverékkel, egyből szép sima lesz. Tepsibe öntöm, kicsit megrázom, így a massza magától elhelyezkedik.
20 perc alatt készre sütöm.

Máz
  • 12 dkg vaj
  • 4 ek. holland kakaópor
  • 1 Danone Activia
  • 14 dkg porcukor
  • 1/2 kávéskanál vanília kivonat
  • 1 bögre (kb. 2-2,5dl) aprított mandula

A mandula kivételével valamennyi hozzávalót lábasba öntöm, és összemelegítem. Nem kell forralni, csak addig melegítjük, amíg a vaj is megolvad. Leveszem a tűzről, hozzákeverem a mandulát, majd a megsült piskótára simítom.

Hagyom kihűlni, úgy sokkal könnyebb szeletelni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése