2013. november 5., kedd

Kókuszos kocka


Mindig is szerettem a csokiba-kókuszba mártott piskótát. De néhány évvel ezelőtt egészen a bolondjává váltam. Amióta pedig terhes vagyok, folyamatosan kívánom. Nem kicsit, nagyon. Enném reggel, délben, este, na meg persze étkezések között, nasiként is. Néhány hete anyósom sütött, múlt héten a barátnője, vettem a boltban is sőt, hétvégén a férjem keresztanyukájánál is ezt ettem. De úgy tűnik, nekem soha nem lehet elég, mert ma én sütöttem egy kisebb adagot. Na nem egyedül. Emese baba segített a liszt és a tej adagolásában, és persze a főkóstoló is ő volt. A recept alapját az egyik Stahl Judit könyvben találtam, és szokásomhoz híven, itt-ott módosítottam rajta. Az eredményre nem lehet panaszunk. Annyira nem, hogy kénytelen voltam a tálcát eldugni a hűtőbe, hogy holnapra is maradjon néhány szem sütemény.


Hozzávalók (kb. 35 db 3x3-as kocka)

  • 200 g fehérliszt
  • 1 tk sütőpor
  • csipet só
  • 50 g margarin
  • 1 egész tojás
  • 140 g kristálycukor
  • 1 ek méz
  • 0,75 - 1 dl tej

Máz
  • 150 g vaj
  • 150 g porcukor
  • 2 púpozott ek kakaópor
  • 1,25 dl tej
  • 2 ek sütőrum

Kb. 100 - 150 g kókuszreszelék a végére


A sütőt 175 fokra melegítem, és egy kb. 25x15-ös tepsibe sütőpapírt helyezek.
Egy tálba mérem a lisztet-sütőport-sót és összekeverem. Keverőtálba darabolom a puha margarint, majd a tojással, cukorral és mézzel felhabosítom. Ehhez robotgépet használok, minek fárasszam a kezem, nem igaz? Amikor a keverék már szép habos, homogén állagú, alacsonyabb fokozatra veszem a gépet, és felváltva hozzákeverem a lisztet-tejet. Egy sima, de meglehetősen sűrű állagú tésztát kapok, amit spatula segítségével simítok a sütőpapíros tepsibe.
Nagyjából 15-17 perc alatt aranysárgára sütöm, majd rácson hagyom hűlni.
Közben a máz hozzávalóit egy láboskába öntöm (a kakaót mindenképpen átszitálom), összekeverem és felforralom. Amikor már forr, többször megkeverem, hogy ne legyen csomós. Pár percig (4-5) főzöm, hogy a máz némileg besűrűsödjön.
A langyoskásra hűlt piskótát felszeletelem (kb. 3x3-as kockákra), a kókuszreszeléket tányérba szórom (nem egyszerre az egészet), villát ragadok, és nekilátok a mártogatásnak.
Én egyszerre 4 piskótadarabot helyezek a mázba, amiben nagyjából 5 másodpercig mártogatom őket. Elvileg. Gyakorlatilag ez mindig több, mert Emese baba legtöbbször eltereli a figyelmem, de én ennek csak örülök, mert én úgy szeretem, ha a kókuszos kockám jó csokis, szaftos.
A csokis piskótadarabokat villával a kókuszreszelékbe ügyesgetem, megforgatom, és már készen is vagyok.
Szinte azonnal lehet fogyasztani, de én szeretem, ha az ízek kicsit összeérnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése