2013. június 20., csütörtök

Görög saláta - ahogy én szeretem


Ezt a salátát már egészen kicsi korom óta szeretem. Na nem pont ezt, hiszen akkoriban még Erdélyben éltünk, gőzünk sem volt a Feta sajtról, sőt még a görög saláta kifejezést sem ismertük. Édesanyám viszont gyakran készített nyáron salátát paradicsomból, uborkából, paprikából és hagymából. Ez pedig erősen hajaz a görög salátára.
Már csak az a kérdés, hogy miért pont most kerül fel a blogra ez a finomság. Gondolhatnánk, hogy azért mert már garmadával kapható a finom érett, szabadföldi zöldség. Ez persze nem igaz, hiszen még szinte minden fóliás, és ez sajnos még az ízeken is elő-elő tűnik. Azért most írom le ezt a receptet, mert ebben a 40 fokhoz közelítő hőségben salátán kívül nem kívánok semmit. Ezt ettem tegnap, ma, és ha az emlékezetem nem csal, tegnapelőtt is vacsorára. Gyorsan össze lehet dobni, nem kell hozzá tűzhely, és néhány szelet kenyérrel igazán laktató vacsora lehet.
Akinek pedig kevés lenne, vághat hozzá sonkát, főtt tojást, de sült- vagy éppen grillezett hús mellé is tökéletes. Vagy éppen azzal tökéletes, ahogy a férjem mondaná.

Hozzávalók (2 fő részére)
  • két nagy fej paradicsom
  • 1 közepes paprika (most vegyesen használtam TV és kaliforniai paprikát)
  • egy csokor újhagyma, vagy egy közepes fej lilahagyma
  • egy uborka (kb.15cm-s)
  • kb. 50 g Feta sajt
  • egy marék olajbogyó (elhagyható)
  • só ízlés szerint (én egy ekkora adaghoz kb. 1/2 tk-t használok, de ez persze függ a só minőségétől is)
  • 3 ek olívaolaj

Falatnyi (rusztikus) darabokra vágom a paradicsomot, és egy méretes tálba szórom. A paprikát kicsumázom, hosszában negyedelem, majd vékony szeletekre (kb. 5 mm) vágom. Az uborkát megpucolom (ha szép egészséges a héja, csak megmosom), levágom a végeit és kb. 2-3 mm karikákra szelem. A hagymát vékonyan felszeletelem. Mehet minden a paradicsom után. Olajozom, sózom, majd jól összekeverem. Amennyiben még a nyár elején tartunk, és a paradicsom nem annyira leveses, olajozás előtt kézzel kicsit összenyomkodom a hozzávalókat. Így a paradicsom leve kicsordul, és ez pont elég ahhoz, hogy ne kelljen ecetet vagy citromot használni.
A saláta akkor finom, ha kellően olajos - nem száraz, mint a fájdalom - és sós. Arra azért figyeljünk, hogy a Feta sajt még sósít rajta! A kész saláta tetejére szórom a feldarabolt Feta sajtot, 2-3 percig pihentetem. A saját adagomat jól megszórom olajbogyóval is, leszelek egy szelet friss kenyeret, és már kerek is a világ.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése